onsdag 23. juli 2008

Den alvorlige Siri

Okey, Molde koker nå. Dem forbaska herlige Molde spillerne slo Brann ut av cupen, overlegent 8-0! Jeg sier bare "hei, i kjæm fra molde!"

Og over til noe litt mer alvorlig. Av og til skjønner jeg ikke hva mennesker er laget av. Jeg har fulgt med litt i den rettsaken om Engla, den svenske jenta som ble drept i vinter. Ikke bare drept, men missbrukt og. Jeg fårstår det bare ikke, hva får et menneske til og gjøre noe slikt? Jeg tenker ikke bare på den saken, men generelt også. At noen kan missbruke sitt eget barn, eller verre drepe sitt eget barn. At noen kan ha det gøy med og spikre fast småkattunger til en bro og vente på at sjøen skal drukne dem ta. Av og til så skammer jeg meg over å være menneske.
Men, derfor er det godt av vi har folk som bryr seg, og ordner opp i slike grusome ting. At det finnes fosterhjem som kan ta seg av barn som ikke kan bo hjemme med sine egne foreldre, og at det finnes folk som kjemper for rettigheten til både mennesker og dyr. Av og til blir jeg stolt over å være menneske og.
-Feedback, pleas.

God natt!

11 kommentarer:

Camilla Didriksen sa...

Den saken er helt forferdelig. Jeg skjønner ikke at noen kan gjøre sånne ting :( Det værste er folk som misbruker små jenter og dreper dem.. Håper han får sin straff!!

Anonym sa...

Helt enig! Håper han råtner i fengsel.

Anonym sa...

heilt forferdelig!
Men, det e jo like ille å missbruke små gutta og drepe dem som jenta Camilla??

Siri Nesje sa...

Ja, i satse på at ho syns det e like ille ;)

Anonym sa...

når vi snakke om forferdelig. i drar i morra. kommer du ikke til å savne me grenseløst?:( e å ho monika

Siri Nesje sa...

ja,fysj. det blir triste greier. Men, dåkker e jo tilbake igjen til lørdagen,så da e d best dåkker drar dåkker på platting i eresfjoraaa :D

Anonym sa...

å? e d da? der visste i ikke engang. men ja, i får dra ho me me så kjøme vi sikkert :--D
(vi fortjene et innlegg. om våre varme hjerter, idrettslige prestasjoner osv. du væt)

Siri Nesje sa...

jøøp, e d væt duu. svert!. såklart,når i fer tia så bli d nåkk ska du skjønne. må kose dåkko på nc bære, kos dåkker litt fær me au :)

hanna sa...

lika ikkje sånne folk nei. enig i at d e utrolig at folk kan finne på slike ting! bastardos!

Overland sa...

dypt, du burde bli poetiker

Siri Nesje sa...

mhm, enig Hanna! Ja, ska satse på d Elin.......